Technologie potisku
- Úvod
- Technologie potisku
SÍTOTISK
Sítotisk je jedna z nejznámějších technologií potisku. Je vhodný hlavně pro rovné hladké povrchy jako jsou třeba papírové nebo igelitové tašky, bloky, kalendáře... Nejčastěji sítotisk ale využíváme pro potisk firemních triček, mikin, montérek, ale také například fleecových bund. U textilu také určitě oceníte dlouhou životnost sítotisku - barvy si udrží svůj jas po opravdu dlouhou dobu.
VÝŠIVKA
Výšivka je jedním z nejreprezentativnějších druhů aplikace loga na textil a také má bezkonkurenčně nejvyšší životnost. Oproti běžnému tisku má ale omezení do odstínu barev, úrovně detailů i velikosti, od které se pak přímo úměrně odvíjí cena. Proto je vhodná spíše na umístění na hodnotnější textil. Na u nás zakoupený reklamní textil realizujeme výšivku od 20 ks od 1 loga.
Cena závisí na složitosti a velikosti výšivky, počtu barev, způsobu provedení.
DIGITÁLNÍ TISK
Hlavní výhodou digitálního potisku textilu (a také vybraných reklamních předmětů) je, že nám umožňují Vaši představu přenést na vybraný předmět pouze s minimálními omezeními. Digitálním tiskem umíme vytisknout i plnobarevné motivy včetně fotek a složitých barevných přechodů. Bohužel ale není možné tisknout přesné barvy Pantone. Další výhodou je možnost motiv tisknout až ke kraji produktu.
TERMOTRANSFÉROVÝ TISK
Termotransferový tisk je vhodný především u menších sérií, kde by sítotisk byl kvůli náročnosti tisku příliš drahý. Termotransferový tisk spočívá v aplikaci fólie vyřezané do tvaru daného motivu na textil za použití vysoké teploty a tlaku. Je možné ho aplikovat také na hůře potisknutelné materiály (například softshellové bundy) a nabízí možnost stále oblíbenějšího potisku reflexní fólií.
SUBLIMACE-
Sublimace je relativně novou a oblíbenou technologií tisku. Nabízí plnobarevný tisk nesvázaný omezeními předchozích typů brandingu. Na druhou stranu ale má své vlastní limitace - tisknout je možné pouze na světlé (ideálně bílé) povrchy vybraných a pro sublimaci speciálně upravených produktů. na reklamní textil (materiál s polyesterem více než 50%).
Při zadávání poptávky si je třeba ujasnit:
Velikost potisku v cm.
Umístění na výrobku.
Počet barev na potisku.
Odhadovaný počet potištěných kusů.
Barva podkladového materiálu textilu ( čím tmavší tričko, tím je potisk dražší).
Předpokládaný účel (luxusní trika, trika na rozdávání, dárky apod.).
Máte představu o technologii potisku? Jestli ne, my Vám uděláme návrh.